lördag 9 januari 2010

Ett Milli-minne och ett grattis

I dagarna (och faktiskt i månader framöver) är det många svenska avor som fyller tre år i Second Life. Tina skriver om det i sin blogg: http://tinasuniversum.blogspot.com/2010/01/second-life-historia-dn-kultur-de.html

Jag kom också i kontakt med SL via en artikel, dock långt senare och det var en helt annan typ av artikel. Allra längst ner i den typiska kvällstidningsartikeln, som handlade om virtuella brott, fanns det några rader om SL: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3609607.ab
Det var faktiskt första gången jag hörde talas om virtuella världar med undantag av WoW och om sanningen ska fram så blev jag inte lockad den dagen att kolla in dessa världar närmare.

Den dagen kom några veckor senare då jag var sjukskriven en längre period och ombedd av min läkare att vila och ta det lugnt. Det blev då mycket sittande vid datorn och efter några dagar blev det ganska tråkigt att göra samma sak dag ut och dag in: surfa runt och uppdatera samma gamla sidor om och om igen. Då kom jag att tänka på det här med virtuella världar, blev nyfiken, googlade runt och fastnade för Second Life.

Jag reggade mig den sjätte december 2008 och hamnade på en sk hjälp-ö. Väl där fattade jag ingenting och allt var bara rörigt och förvirrande så jag stängde snabbt ner sidan och tänkte att det där var inget för mig.


Bilden är lånad från Alessias blogg.


I början av januari 2009 hade jag återigen långtråkigt och bestämde mig för att göra ett nytt försök i SL. Efter mycket stök och bök samt många suckar och svordomar hamnade jag på bryggan i Second Sweden och träffade turligt på Alessia Kranfel. På den vägen är det...


Just det ja, ett stort grattis till alla treåringar i Second Life. Hipp hipp hurra!!


I går var det ett hejdundrandes partaj på RajRaj-udden där många av januariavorna som fyller tre blev firade.

4 kommentarer:

  1. Haha det var också en artikel att bli nyfiken på Second Life efter att läst:-))

    Virtuella brott:-))

    Tur i alla fall att du träffade Alessia - jag önskar fler hade chansen att träffa fler som Alessia.

    /Tina

    SvaraRadera
  2. Ja Tina, hon var och är ett stort stöd för mig i SL.

    SvaraRadera
  3. Men jag börjar lipa snart så gulliga som ni är!! :´) Det är JAG som haft tur som träffat ER sådeså =) kramar!!!!

    SvaraRadera