söndag 10 januari 2010

Goda grannar


Ikväll loggade jag in aningens oinspirerad till mitt tomtelände. Jag tror jag är trött på den vita omgivningen - både i SL och i RL.


Ganska snabbt fick jag en inbjuden till en av grannarna på Solace, Kandi, som ville visa sitt fina växthus som hon byggt under dagen.


På plats fanns även Apmel och Gojster och vi hade ett trevligt samtal. Vi kom bland annat in på min tomt och snälle Gojster erbjöd mig ett hus som jag kunde få så att jag fick upp något där.


Sagt och gjort, nu har jag ett litet hus på min tomt, så nu ser det inte så ödsligt ut där. Nu kan jag i lugn och ro fundera lite mer på vad jag vill göra där och invänta grönare tider så jag förhoppningsvis får lite inspiration.


Senare på kvällen fick jag komma på besök in till Apmel som har hunnit få mycket gjort hos sig sedan han utökade sin tomt. I dag hade han köpt nya möbler som jag fick nöjet att provsitta. Tyvärr ville inte soffan ha mig som sittgäst utan jag fick nöja mig med fåtöljen men det gick väldigt bra det med.

Det känns bra att ha så goda grannar måste jag säga, väldigt bra.

2 kommentarer:

  1. Det känns väldigt bra att ha dej som granne oxå kan jag påpeka :))))

    SvaraRadera
  2. Ja skönt o bli av med snön det kan jag lova! Kom till outerland om du vill se lite grönt gräs =) Fint med hus oxå! (Men jag har ju en massa hus, bara o säga till, i olika modeller! Jue! ;)

    SvaraRadera