torsdag 21 januari 2010

Marley-mysteriet

Igår när jag loggade in så var det så tomt hemmavid. Min förtjusande Marley, som är en portugisisk vattenhund, var inte kvar på tomteländet trots mina försök att ropa på honom.

I ren desperation ropade jag på Alessia, min egen Cesar Millan, och bad om hjälp. Lugna och hjälpsamma Alessia skickade mig ett LM med orden: Vi ses där! Vi hade kommit till veterinären som hon sa och där får man alltid tag på hundar som smitit. Med kommandot: claim marley så utökades mitt inventory med ett objekt och där fanns återigen min hund.

Väl hemma igen fick Marley beträda marken igen (även om det verkade vara en utsliten sak jag fick hem) och jag fick återigen säga: marley active settle och det är bara att hoppas på att den här gången stannar han kvar. Annars vet jag ju nästa gång hur jag ska få tillbaka honom.

Tack Alessia!

4 kommentarer:

  1. Jag saknade oxå Marley faktiskt.. men jag trodde du hade låst in honom för att han börjat bita grannarna eller nåt!

    SvaraRadera
  2. jisses rymmer dom oxå hehehe

    SvaraRadera
  3. Hihnih jaa dom rymmer ibland =))
    Det finns en "dogfinder" oxå, som scannar av simmen. Hittar man dom inte trots det är det Veterinärkliniken som gäller. Millie börjar bli en fullfjädrad hundägare! =)

    SvaraRadera
  4. Nu har han inte rymt något mer. Peppar, peppar...

    SvaraRadera