tisdag 2 februari 2010

En eländig sammanfattning av en tomt

I dag har jag haft mitt tomtelände i fyra veckor. Nu kanske inte så mycket har hänt på tomten men jag känner mig ändå nöjd och tillfreds med det lilla jag har gjort samt känner mig skönt avslappnad med det. Tomteländet är ett SL-projekt bland många för mig, där jag kan fixa och greja när jag känner för det. I övrigt så gör jag det jag känner och vill för stunden när jag loggar in, det beror helt på dagsformen. Ibland har jag tänkt tanken att i dag då ska jag minsann göra så mycket hemma på tomten men har absolut inget tålamod och allt blir fel och då bara bryter jag och far därifrån direkt till något annat mer givande.

Jag tänkte visa med lite bilder vad som har hänt och vad jag har kvar att göra på tomteländet.

Ganska tidigt hittade jag ett hus som jag genast fattade tycke för. Jag är oerhört förtjust i den pampiga dörren och även invändigt hur det ser ut.


Halva huset har fått en inredning. En blandning av olika stilar och färger.


På baksidan från huset har det blivit en stor syrenhäck, som döljer väggarna bra från Apmels Tangobar samt lite mer växtlighet med träd och blommor. En damm är på gång också men den måste jag jobba lite mer på.


Det jag måste klura ut är vad jag vill göra med tomten på framsidan av huset. Nu är den bara ödslig och tom.


På baksidan så är det en ganska stor grönyta som också behöver någonting. Kanske ett lusthus för mina trummor?!


Sen har jag resterande halva inne kvar att inreda. Men det löser sig när jag ser saker i affärer som jag faller pladask för. Då slår jag till och köper det.


Hursomhaver, jag tycker oerhört mycket om mitt tomtelände!!

6 kommentarer:

  1. Visste jag väl att du skulle göra! KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. det är underbart att ha ett tomtelände:) och ditt ser så bra ut:)

    SvaraRadera
  3. Tack Alessia och Zigadena! :-)

    SvaraRadera
  4. älskar syrener:) måste komma å kolla nån dag... en säng kanske du ska ha?

    SvaraRadera
  5. Tack Bock! :-)

    Och Vampi - ja en säng ska jag ha. Du vet den där himmelsängen med viktoriansk hårdporr. Var den nu kan finnas?! :-)

    SvaraRadera