torsdag 18 februari 2010

Snopet


Ett av mina favoritmärken när det gäller kläder i SL är WRONG. Det var Svessa Hax som tipsade mig om Kaysha Sions kläder som var basic, snygga och till ett bra pris. Jag har shoppat på mig ett ganska stort antal kläder därifrån och ofta återvänt för att spana in senaste nytt i modeväg. Men häromdan så kunde jag inte komma dit. LM:et fungerade inte och jag fick ett felmeddelande. Jag gjorde en sökning efter WRONG i search men ingen träff. Efter det letade jag upp Kayshas profil för att undersöka saken lite närmare och läste följande:
I've moved on to new creative pursuits and new sources of entertainment. Thus it makes little sense to continue investing time and energy into Second Life.
I sincerely appreciate the support, income and friendship I have received during my time here. Some of my stuff can still be found on XStreet but the main store is closed.
THANK YOU & goodbye!


Så snopet! I ett rent egoistiskt syfte kände jag först en irritation (vill ju ha fler av hennes kläder) men jag förstår ju såklart att hon har sina orsaker att lämna SL och det är upp till varje människa som styr sin ava att bestämma det. Min nästa känsla blev sen rädsla - tänk om de som jag lärt känna och tycker om i SL får för sig samma sak eller om jag själv kommer in på samma tankebanor... Nä, så kan man inte tänka. Rädsla är ingen bra sak att bära med sig. Go with the flow!

3 kommentarer:

  1. Hemska tanke! Det är aldrig roligt att förlora någon man har tyckt om i SL, vare sig det är designers eller vänner, på det sättet.

    Designers kan jag väl till nöds överleva och hitta någon annan, men vänner som försvinner efter att ha varit en del av mitt liv och vardag under lång tid är hårt. Det kan skötas mer eller mindre snyggt men absolut värst är de som bara lägger ner och aldrig loggar in igen. I de sistnämnda fallen går jag under mycket lång tid och undrar över vad som kan ha hänt dem i RL, vilken buss de har hamnat under eller vilken annan katastrof de råkat ut för.

    Allt detta för att jag inte orkar tänka tanken att någon som har betytt så mycket för mig, skulle lämna mig utan ett ord till farväl, inte ens någon mening på sin profil. Betydde jag och vår vänskap inte mer? Eller var det bara mig det betydde något för?

    SvaraRadera
  2. "eller om jag själv kommer in på samma tankebanor..."

    HJÄLP!!!

    Skojjar..klart du inte gör.. och inte dina RIKITIGA vänner heller, antingen dom är i SL eller RL. Så det så!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bock - kloka tankar, som vanligt.

    Apmel - jag är inte i närheten av att lämna SL. Så det så!!

    Kram på er!

    SvaraRadera