söndag 30 januari 2011

Himmelskt bra

Jag skulle bara in i SL en liten kort sväng igår men så fick jag en TP av Kludden som tyckte att jag skulle komma och lyssna på en bra artist - Skye Galaxy. Jag tog mig dit och allra först tyckte jag att det lät trist och enformigt. Men det var nog bara just den låten för när han drog i gång nästa så lät det bättre och när han på slutet spelade en otroligt bra version av Radioheads "Creep" så var jag helt betagen. Jag hann tyvärr bara lyssna på tre låtar men hade gärna hört mera. Skye bjöd på en säregen röst och spännande komp som passade ypperligt till de låtar han framförde.


Nu har jag fått ännu en artist att försöka hålla koll på när han spelar. Lite otur att killen är bosatt i USA och spelar oftast då mitt i natten (svensk tid) men det lär komma tillfällen när jag kan lyssna på honom igen och då ska jag vara där från början så jag inte missar något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar