fredag 25 februari 2011

Sött och gulligt

Idag har jag haft en grupp elever från klass 2 och 3, både tjejer och killar, och haft pysseltimme. De hade valt pyssel som en del i sitt arbetsschema. Jag hade plockat fram tyg, papper och färg av olika slag, lim, piprensare, makaroner, paljetter, garn, kapsyler, blompinnar, flirtkulor med mera och det blev en kreativ och rolig timme med en massa djur, robotar, blommor och bilar som resultat.
Skapelserna var allt ifrån verklighetstrogna till oerhört fantasirika.

Efteråt, under ihopplockandet, så började jag fundera över vad barn skulle kunna skapa om de fick vara i SL. Jag är säker på att de skulle åstadkomma fantasifulla, spännande och roliga saker. Barn lär sig ju snabbt så tekniken skulle inte vara några problem för dem. Nu är det förståss bra att barn inte får vara i SL. De har andra nätställen att vara på. www.panfu.se är populärt vad jag har förstått på snacket.

Hursomhaver, några av de eleverna som var med och pysslade i dag hade garanterat gillat den här simmen som jag besökte igår - Sere´s Bunnies. Så oerhört gulligt och sött!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar