måndag 25 april 2011

Reverie at Originalia: Eliza Wierwight

Nu visar jag det sista från Reverie at Originalia, iaf för den här gången. Det jag ska visa kommer från den fjärde och sista utställningen som är Eliza Wierwights Aria.




Elisa berättar om Aria i ett notecard:
"Aria" is a compilation of ideas, light and dark, where the common thread is the potential for music to heighten emotion.
Music remains my partner whenever I create. In "Aria" it has become my ally as well as my guide. "Aria" is both a personal journal and a journey. It is fragments of genuine emotion reflected directly from my life experiences - moments of sheer elation through to great lumbering sadness. I've embraced them in "Aria" and if I were asked if I had any goal with this work, it would be impart optimism.




Under tiden som jag var där så fick jag lyssna på en spännande blandning musik, bla ett klassiskt stycke och en gammal powerballad från tidigt 90-tal. Mina bilder blev tyvärr lite mörka men Elisa har gjort en vacker "walk through"-utställning med mycket fint att vila ögonen på och här och var går det att sätta sig och bara vara en stund.


Till Aria

Elisa Wierwight är kanske mest känd för sitt PATRON Art&Gallery och där finns det också mycket vackert att beskåda men även köpa.

2 kommentarer:

  1. Det här ska farbror Ib få gå och se! Han blev
    Patron Saint of Sin
    redan 2009 :))

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag att Herr Ib ska göra, gå och kolla Elisas utställning. Missa inte de övriga tre... de är också värda ett besök.

    SvaraRadera