tisdag 17 maj 2011

Spökdockan


Den här bilden tog jag en dag förra veckan när det tog ovanligt lång tid att rezza. Jag kände mig då som ett spöke och då kom jag att tänka på mitt förnamn i SL: Millimina.


Millimina är för er som inte vet namnet på spöket Labolinas docka och Labolina är Lilla Spöket Labans lillasyster. Alla dessa figurer är skapade av Inger och Lasse Sandberg. Se där, lite litteraturkunskap så här på morgonkvisten. Hursomhaver, jag fastnade för namnet Millimina när jag jobbade på en förskola där vi under en termin hade tema Spöket Laban och tänkte att det namnet passar bra som nick ute på internet. Nu har jag bara använt mig av det här nicket på SL så träffar ni på någon Millimina på något annat ställe ute i "sajberspäjs" så är det inte jag.

1 kommentar:

  1. Rezzade du "där" bland blommor och blader? Har lagt märke till att om jag "startar" från ett "tomt rum" går det mycket fortare och blir nästan aldrig "fel". Men rezzar jag på ett ställe med "mycket bakgrund" då blir jag alldeles "Ruthig" eller halvflint eller ett moln.

    SvaraRadera