måndag 27 juni 2011

Återbesök

Häromdagen började jag tänka tillbaka på mina första månader i SL och vad jag gjorde då när jag var inloggad. Utöver att vara mycket på olika fester och tillställningar som bjöds på de icke längre existerande Second Sweden-simmarna så hängde jag en del på några musikklubbar. De var helt olika varandra musikmässigt men det var tre bra och trevliga ställen där man lätt fick kontakt med folk och kunde skaffa sig nya vänner. Efter en månad eller två så upphörde mina besök till dessa klubbar. Jag kan inte riktigt minnas varför men kanske hade jag tröttnat eller så var det i samma veva som min vänlista hade utökats såpass så jag kunde umgås på ett annat vis när jag loggade in.

Hursomhelst, jag tänkte på dessa klubbar som jag inte besökt sen första halvåret 2009 och bestämde mig för att undersöka ifall de finns kvar och hur läget verkar vara där nu jämfört med då.

Demonic Night Club



Först ut var ett besök till Demonic Night Club. Här var allt sig likt, dvs tung metal/industri/goth som spelades, en live-DJ som pladdrade ivrigt mellan låtarna och glada värdinnor som hälsade alla hjärtligt välkomna samtidigt som de dansade sexigt runt en stång. Dansgolvet var i princip packat precis som förr och det tog ett tag innan allt och alla rezzade sig. I övrigt finns här en massa butiker som erbjuder kläder, skor, skins för de som gillar goth/svart/läder.

Reggae Romance



Nästa klubb som fick ett återbesök var Reggae Romance och det hörs ju på namnet vad för slags musik som spelas här. Det jag minns från det här stället var att det alltid var en massa avor, antingen gungandes på dansgolvet eller sittandes vid något av de mysiga sittplatser som finns runtom och diggade till den sköna musiken som en live-DJ spelades. Nu var det alldeles tomt och jag var den enda avan på hela simmen. Musiken som hördes kom från en reggae-radiokanal.

The Crossroads



Sista besöket gick till blues- och rockklubben The Crossroads. Dansgolvet var fullt med glada avor som dansade till en live-DJ som spelade nya och gamla blueslåtar. Stämningen var trevlig och det kändes, precis som senast jag var här, väldigt gemytligt och avslappnat. Här finns också små butiker, vägbanor där motorcyklar testas, bluesmuseum och en husvagnspark.

Jag besökte de här klubbarna i söndags svensk kvällstid och det kan ju ha varit en orsak till att det var så tomt och ödsligt på Reggae Romance, även om jag minns att stället alltid hade flera besökare oavsett tidpunkt då jag brukade vara där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar