söndag 5 juni 2011

Stopp! Stanna världen - jag vill hoppa av

Ibland ser jag eller hör jag något som får mig att bli arg, upprörd, förbannad, ledsen och i det närmaste uppgiven. Det får mig att vilja hoppa av den här sjuka världen som innebos av idioter till människor och som ger mig noll hopp inför framtiden. Det som senast fick mig att reagera så här var en artikel i en länstidning som jag läste igår. Artikeln handlar om Irina och Karina , ett par som flytt från Vitryssland pga sin homosexualitet och som nu fått avslag på sin asylansökan för andra gången. Det de fick utstå i Vitryssland är fruktansvärt men nu är det inte bara det vitryska samhället jag reagerar på utan även migrationsverket som menar på att de inte kommer råka illa ut om de får komma tillbaka.

www.rfsl.se kan man läsa en sk landrapport om länder där grovt förtryck mot hbt-personer förekommer och här kan man läsa deras rapport om Lukasjenkos Vitryssland. Det är ingen positiv läsning direkt och det kan ju inte ge något hopp för Irina och Karina.

1 kommentar:

  1. Skicka dit HBT-are bland migrationsverkets personal och bland våra politiker på studieresa.

    /Apmelina

    SvaraRadera