måndag 29 augusti 2011

Ingen ordning på torpet här inte

Jag hade precis lagt mig nu ikväll och nästintill somnat, jag kanske till och med hade gjort det, så vaknade jag till med ett ryck och min enda tanke var: HYRAN! Nu var det inte hyran i RL som inte var betald utan det var hyran för mitt parcel på Solace som jag tänkte på. För hur länge hade jag betalt hyran och det kanske var dags att förnya betalningen eller i värsta fall så kanske det var försent. Jag var tvungen upp, tända lampor, sätta igång datorn och logga in i SL för att undersöka saken och vad möts jag av där om inte detta meddelande:

SOLACE ISLAND PARCEL 5 @ Buy 27, 116, 22 - You are now 1 day behind on your rental payments. Your tiers are Past due please pay promptly to avoid removal

Återigen är jag nära att missa att betala för mig. Förra gången räddades jag av Apmel och nu var det mitt undermedvetna eller vad det nu var som gjorde att jag ytterligare en tid kan bo på mitt tomtelände.


Jag hade bara linden för att betala en vecka och jag orkade inte fixa med överföring av pengar nu eftersom det är så krångligt då det nästan alltid krånglar för mig. Men imorgon så blir det till att förlänga hyresperioden och skriva en stor minneslapp och sätta upp på kylskåpsdörren så jag vet så jag inte missar nästa gång det är dags att betala.

Nu är jag dock klarvaken och det känns som om jag är för uppvarvad för att ens försöka sova så nu får jag läsa mig trött en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar