torsdag 26 januari 2012

En klubb med Ian på väggarna kan aldrig vara fel

Ibland roar jag mig med att läsa profiler på vänner i min vänlista som jag inte har pratat med på länge. Det är kul att hålla sig uppdaterad på vad som händer i deras andra liv. Oftast är det inga stora förändringar men ibland möts jag av en och annan nyhet - som häromkvällen.

För ett par år sen träffade jag på två holländare som var goda vänner i RL och som båda var DJ:s samt mycket engagerade i en klubb i SL. De höll även i ett radioprogram som sändes via deras stream och som gick på söndagskvällar. Musiken de spelade, både på klubben och i sitt program, mycket alternativ musik och särskilt då från 80- och 90-talet. Numera, enligt deras profiler, så har den ena gått vidare och startat en ny klubb och en ny stream/radiokanal. Den andra holländaren, enligt sina profilpicks, är kvar vid samma klubb som för två år sen då jag lärde känna dem men vid ett försök att komma dit så verkar inte den klubben finnas kvar. Jag minns lite svagt att det skar sig lite emellan dem för ungefär ett år sen men att de höll på att reparera sin vänskapsrelation. Lite trist att de har gått skilda vägar för de var verkligen ett radarpar en gång i tiden. Det är dock sådant som är livet emellanåt...

Jag tog mig en tur till den nya klubben och där upptäckte jag den fantastiske Ian Curtis som prydde några av väggarna och det kan jag inte annat än att tycka väldigt mycket.



Klubbens namn är dessutom TRANSMISSION och det ger det hela ytterligare pluspoäng hos mig.


Gillar du alternativ musik så tror jag att TRANSMISSION kan vara något för dig (ingen aning dock när de har events). http://maps.secondlife.com/secondlife/Atlantis%20City/215/162/22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar