lördag 7 januari 2012

Triss i musikvideos

Innan jag lägger ner min comeback av bloggandet för idag så vill jag ge er tre härliga musikvideos/låtar som jag har blivit mer eller mindre besatt av under den senaste tiden.

Först ut är en musikvideo som Bock la ut på sin blogg. Orginalet är bra och medryckande men den här versionen är än bättre, kanske pga sitt budskap. Jag spelar låten om och om igen och sjunger med så högt jag kan till förtret för både min hals och mina grannar.




I december så ägde Musikhjälpen rum. Världens bästa insamling enligt mig med direktsänd radio i SR och även TV i SVT play dygnet runt i en vecka och med massor av bra låtar önskade av lyssnarna. Det är många gäster som besöker programmet och en av de musikaliska gästerna var Anders Flanders, en ensam-orkester som han kallar det han håller på med. I den här videon använder sig Anders Flanders av tio instrument och spelar två låtar varav den sista gästas av en av programledarna - världens bäste Timbuktu. Helt fantastiskt bra och vill du se och höra mig av denna ensam-orkester så kan du kolla här. Edit: Jag upptäckte den 18/1 att den ursprungliga videon med Anders Flanders (och Timbuktu) tagits bort från nätet så jag lägger in en annan video med denna sköna snubbe:




Jag gillar gruppen Scissors Sisters som alltid gör partyglad musik. Alldeles nyligen har deras senaste låt släppts och den är väldigt olik deras gamla låtar. Det är en blandning av flera olika musikstilar och det är alltid spännande tycker jag när man blandar ihop det. Låten blir bara bättre och bättre ju mer jag lyssnar på den och jag ser fram emot coola mixar på Shady Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar