onsdag 1 februari 2012

Mycket mer än otäcka clowner på Sopor Aeternum

Här kommer nu upplösningen på cliffhangern jag bjöd på igår.

Vill du utforska i en smått bisarr och magisk miljö så rekommenderar jag ett besök på Sopor Aeternum. Här finns en blandning av det mesta från älvor till ockulta föremål och bakom varje bergstopp så finns det något nytt och spännande att upptäcka. Allt som finns att utforska ackompanjeras av klassiska musikstycken, röster och spännande ljud vilket förhöjer den lite magiska stämningen som finns här.



Simmen är poppis för här trängs avorna med varandra och det är svårt att få vara i fred så att säga. Det tar bort lite av magiken samtidigt som det är kul att det finns simmar som drar många besökare. Mina bilder visar bara en liten del av det som finns att se och jag har inga bilder t ex från Häxans hus, Fetish-cabaret och Fyrtornet.



På simmen finns ett bra teleportsystem men när jag upptäckte det här underbara sättet att förflytta sig så var det enbart ballongflygning som gällde för mig.



Här finns en kyrka som inte var speciellt gudfruktig. Tvärtom skulle jag vilja påstå.



Det finns många mysiga och trevliga ställen att koppla av på, ensam eller i par med någon. Jag skulle vilja påstå att det finns något för alla här oavsett vad man går i gång på.



Här finns ett stort spöklikt hus med många rum. Stämningen därinne var som hämtat från någon suspekt japansk skräckfilm. I rummet med leksakerna stod jag bara och väntade på att ett flickebarn skulle komma instörtande med en kniv i högsta hugg. (Om det kom något flickebarn med kniv i handen? Nix.)




En stor del av simmen är uppbyggd som en nöjespark, med massor av saker och ting att roa sig med. Det var i den här delen som de otäcka clownerna fanns. Bäst gillade jag den sorgliga karusellen med den stackars hästen som kommit loss och som numera står vid sidan av, alldeles stillastående, och betraktar livet som snurrar runt runt runt.

Kort sammanfattat så är det här både en välgjord och vacker sim samtidigt som den bjuder på mycket upplevelser av de mest skilda slag. Åk dit är min rekommendation!

3 kommentarer:

  1. "..oavsett vad man går igång på" :-D

    /Apmel "vanilla" Goosson

    SvaraRadera
  2. Precis varit där efter en SL joint det va ju grymt...måste dit igen Tack för Tipset / NEO T

    SvaraRadera