lördag 11 maj 2013

Mitt övergivna paradis på Mount Whitney

Ja, det är klart nu på min tomt på Mount Whitney. Kaja och jag ska bara gå en slutrunda och kolla att allt är på plats men så vitt jag kunde se nu när jag gick där en sväng på förmiddagen så verkade allt vara i sin ordning.

För att göra en lång historia kort så bad jag Kaja om hjälp att få ordning på mitt sk tomtelände. Jag hade nån slags ide om stad möter land och jag skickade länkar på övergivna platser med bilder från tomma bostadsområden och övervuxna små stugor med mera. Kaja nappade på min ide och kom med en massa spännande förslag på hur hon skulle kunna göra på min tomt och jag bara längtade tills hon skulle sätta igång.

Nu är det klart och jag kan inte vara mer nöjd än vad jag är. Kaja har gjort ett mycket bättre jobb än vad jag hade kunnat ana och alla delar som jag ville ha med är med i en härlig blandning. Här måste jag passa på att säga att det är förvånansvärt lite prim använda, bara 418 av 703 så det ger en del prim kvar att leka med.

Magasin Millimina är nu en övergiven plats med en tom ekande gata i mitten med ett stort övergivet bostadshus med klotter, en busskur och nerlagd mack, gatukök och kondis på ena sidan. På den andra sidan gatan finns två gamla stugor med övervuxna trädgårdar, en stinkande soptipp och en sliten husvagn där det verkar vara någon form av mötesplats med sittplatser och en brasa. Gatan slutar vid en rostig trappa som leder ner till ett hamnområde som också det är övergivet. Containers och rostiga vagnar står längs ett järnvägsspår som leder rakt in i en tunnel. Längre bort så förvandlas hamnen till en naturstrand delvis förstört av föroreningar men som även har en del växtlighet och framför allt en mysig gammal träbrygga.

Här finns många små detaljer som tar ett tag att upptäcka men som är väldigt genomtänkta av Kaja, bl a en massa rostiga föremål och djur som finns lite här och var. Sittplatser finns det gott om lite varstans på tomten, t ex under det stora lummiga trädet i den sköna hängmattan eller utanför Kajas konditori.

Det är svårt att beskriva med ord hur det ser ut så här kommer nu en massa bilder från min tomt och ni är alltid välkomna till mitt övergivna paradis för att se det med egna ögon: http://maps.secondlife.com/secondlife/Mount%20Whitney/56/123/29



Till sist vill jag tacka Kaja Lurra för allt jobb du har lagt ner på mitt sk tomtelände och även för ett gott samarbete. Det har varit väldigt roligt att jobba ihop med dig även om jag bara gjorde en minimal bråkdel i det hela, dvs gav dig ett uppdrag.

3 kommentarer:

  1. Fullkomligt fantastiskt och underbart i sin ödsliga och övergivna skönhet.

    "Fulsnyggt", är nog det ord som kommer närmast och som vi alla vet så är det i motsättningarna det intressanta väcks och växer fram.

    Grattis till ett ljuvligt Tomtelände 2.0! ;)

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från tomteländet, Milli! Och jag är avis att du har så många prim över!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint gjort! Vi verkar ha varit inne på samma idé. Jag byggde ett liknande tema i Cloud Party för byggtävlingen där, men i mindre skala; https://a.cloudparty.com/resources/AYazXiRW1.jpg

    Kram, Alessia/Mera Kranfel

    SvaraRadera