söndag 1 september 2013

På besök i Hazardous

Jag har under några kvällar i SL varit på besök i Hazardous. Det är en sim helt i min smak med övergivna byggnader (vilket är jag är extra förtjust i) och mycket att utforska. Det är väldigt vackert och välgjort och det spelar också stor roll för min del om jag ska fastna för en plats.




Landningsplatsens utseende är lite förvånande med tanke på vad man får se på själva simmen men sätt dig på en stol, lägg dig i badkaret (!) eller ta bara ett kliv ut i luften så hamnar du sen mitt i den amerikanska landsbygden och det är bara att börja upptäcka. 


Hazardous är full med sittplatser, antingen om man vill sitta för sig själv och filosofera eller om man vill sitta tillsammans med någon eller några. Dansa kan man också göra och musiken som spelas  har varit lite countryinspirerad folkrock när jag har varit där. 




Simmen är populär för det är alltid besökare där och det är ju alltid roligt med välbesökta simmar tycker jag. Här har inte laggen påverkats av det utan det har bara gett extra liv och rörelse till simmen.
Bilderna är måhända lite mörka men platsen kommer bäst till sin rätt i sunset-ljus tycker jag. 












2 kommentarer:

  1. En av mina favoritsimmar också. Jag upptäcker nya saker varje gång jag kommer dit. Just den där lastbilen fyllde jag min hårddisk med bilder på i förrgår :)

    SvaraRadera