söndag 22 december 2013

Julstämningen är här (trots regn och blåst)

Nu sitter jag här med julstämning och julefrid i både hem och sinne. Det kan ha varit doften av hyacint som kändes så ljuvligt när jag kom hem för en stund sen som fick mig i stämning eller så är det känslan av att nu är jag klar med allt stök, ingen mer jäkt eller stress nu (med undantag för en dags lugnt arbete imorgon).

Vill man ge sig ut i SL för att få lite mer eller mycket julstämning så tipsar jag här lite kort om några trevliga och besöksvärda julsimmar.

One Christmas Night http://maps.secondlife.com/secondlife/SilverMyst/182/250/24


Ty och Tryck bjuder in till sin härliga julsim som de har byggt vid CALAS GALADHON och här kommer man in i julstämningen direkt vid landning. Här finns slädfärder, renar, julgranar, snö i massor, öppen eld,  vinteraktiviteter och ännu mer. Pricken över i är deras musikstream som spelar traditionell och klassisk julmusik som Frank Sinatras Let it snow och liknande.




En mörk och annorlunda men ändå vacker sim, uppbyggd som i en "julig" stad som det såg ut på 40-talet. Ett tips om du far hit, streama julmusik när du går här för musiken som spelas är de senaste hitsen från USA, inte så passande i denna miljö tycker jag. 



Det här är en riktig upptäckarsim i sagolik och vintrig miljö. Här vet man inte riktigt vad som väntar bakom träden eller kullarna. Här streamas ingen musik men det gör inget för det är så många spännande naturljud som hörs och som förhöjer stämningen på simmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar