måndag 2 december 2013

Nytt år och därmed ny jakt efter julstämning

Julmånaden är här och jag behöver återigen hjälp med att komma i julstämning så därför tänker jag göra som ifjol och ta hjälp av SL att försöka hitta den.

Första försöken gjorde jag under några kvällar i förra veckan då jag besökte Christmas at Winter Holiday Village. Det hörs ju på namnet att där finns det både jul och vinter och det gjorde det minsann. Mitt allra första intryck var att det var så bedårande vackert med alla ljusslingor i de snöbetäckta träden. Alla ljusen fick mig i rätt stämning för med en gång ville jag prova allt som fanns att tillgå.


Allra först åke jag häst och vagn. Det var en automatiserad åktur så det var bara att sitta still och njuta av färden och samtidigt få en bra överblick vad som finns på simmen.


Efter det tog jag en tur på skridskobanan, som även den var automatiserad. Skridskoturen gick över flera frusna vattendrag och även in i ett isslott.



Här och var möttes man av pingviner och isbjörnar som på olika vis aktiverades sig och som var trevliga att se på.



Man kunde även roa sig på simmen med att åka kälke och skidor.



Det var väldigt mysigt att bara vandra omkring på simmen. Då kunde man se och upptäcka sånt som fanns bakom de ljusprydda träden, som t ex tomtens lilla önskevrå (dock utan tomten) och renarnas bostad.




 Här fanns flera trevliga sittplatser där man kunde vila och lyssna på de amerikanska julsångerna som spelades flitigt och som funkade väldigt bra på mig. De om något var väldigt julstämningshöjande.



På Winter Holiday Village finns en stor butik med namnet Magic of Christmas Shop och den har saker som behövs till jul. Här fanns granar, renar, snögubbar, mattor, godis, belysning, kläder... ja allt som man både behöver och som man inte visste behövde fanns här. 




Jag gillade den här platsen och som sagt den fick mig i lite julstämning. Något som var lite trist var alla skyltar som gjorde reklam för olika saker och som fanns nästan överallt. De tog ner helhetsintrycket lite. 


En annan sak var att det var väldigt laggigt på simmen men samtidigt var den väldigt välbesökt och det gjorde säkert sitt till. Kul dock tycker jag med många avor på en och samma sim för då händer det lite och det ger liv och rörelse på en sim som på det viset blir ännu bättre och trevligare att besöka. 

1 kommentar:

  1. tomten kommer bara på bestämda tider(som man får veta om man är med i prim and pixel gruppen) men fin sim är det ...tror det är 5e året hon bygger upp winter wonderland :)

    SvaraRadera