lördag 7 december 2013

Och jakten efter julstämningen fortsätter

Min jakt efter julstämning tog mig till simmen Palma. Trots namnet så finns där inga lyxbåtar, strandpromenader eller palmer utan där finns en jul- och vinteraktivitetspark uppbyggd: Winter Ice Rock Festival 2013. Här finns mycket att se och göra så se till att ha gott om tid om du besöker området. Här kan man åka med en linbana, som antingen tar dig med på en rundtur över parken eller så kan du hoppa av vid någon av de tre linbanestationerna.




Jag for med linbanan till skidområdet och åkte skidor ner till den frusna sjön och där väntade ännu mer aktiviteter både utomhus och inomhus.














Det är en vacker vintervärld som bjuder på en massa julstämning och som får god hjälp av den juliga musiken som streamas. Bäst gillade jag det lilla promenadstråket där renarna kantade vägen och där det fanns flera sittplatser där man kan sätta sig och insupa atmosfären.




Precis som förra julsimmen jag besökte så är denna välbesökt men känns inte lika laggig däremot tog det väldigt lång tid, iaf för mig, innan allt hade rezzats sig.

Ta mig till Winter Ice Rock Festival 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar